Πρόσβαση τουριστικών επιχειρήσεων στη Γερμανική αγορά

Νέα

Πρόσβαση τουριστικών επιχειρήσεων στη Γερμανική αγορά

Ένα πολύ ενδιαφέρον workshop πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την παρουσίαση των δυνατοτήτων προώθησης φορέων και επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον εναλλακτικό τουρισμό στη Γερμανική αγορά.

Το διοργάνωσε η We Production, ελληνική εταιρεία που εδρεύει στην Κολωνία της Γερμανίας και ασχολείται με την προώθηση ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών στις γερμανόφωνες αγορές (Γερμανία, Ελβετία και Αυστρία) μαζί με τον συνεργάτη της στην Ελλάδα την Alpha Marketing σε ένα εναλλακτικό χώρο γαστρονομικής εμπειρίας, Το Βαρύ Πεπόνι.

Έλαβαν μέρος περιορισμένος, λόγω Covid, αριθμός ατόμων, 20 περίπου, που έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για τον εναλλακτικό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας. Ανάμεσα τους στελέχη επιχειρήσεων, επαγγελματίες καθώς εκπρόσωποι της Αντιπεριφέρειας τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας και του τμήματος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο ιδρυτής της We Production Ηρακλής Καλαμένιος, η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 20 περίπου χρόνια, αρχικά με έδρα στην Αλεξανδρούπολη και δραστηριότητα την οργάνωση μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων όπως μουσικά φεστιβάλ που είχαν και οικοτουριστικές διαστάσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στη Γερμάνια. Αντικείμενο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης είναι η προώθηση ελληνικών τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων στις γερμανόφωνες αγορές με εργαλεία τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, B2B συναντήσεις, αλλά και τη διοργάνωση road shows στις συγκεκριμένες αγορές. Επίσης διοργανώνει ελληνικά φεστιβάλ σε Κολωνία και Μόναχο για την προβολή του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού. Όχημα επικοινωνίας αποτελεί και το περιοδικό Griechenland Alternativ  (Εναλλακτική Ελλάδα) με στόχο την προβολή του εναλλακτικού τουρισμού της χώρας μας στις παραπάνω αγορές.

Στη συνέχεια ο Τάσος Γούσιος managing director της Alpha Marketing, αναφέρθηκε στη μεθοδολογία μάρκετινγκ που απαιτείται και εφαρμόζεται για την αποτελεσματική προώθηση ενός προορισμού ή μιας επιχείρησης και εστίασε στις ενέργειες που προγραμματίζονται για την ιδιαίτερη περίοδο που διανύουμε στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη we productions για την προετοιμασία και υποστήριξη μικρών κυρίως επιχειρήσεων ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στη γερμανόφωνη αγορά, που αποτελεί και τον υπ’ αριθμόν ένα τροφοδότη τουριστών για τη χώρα μας.

Η Alpha Marketing ιδρύθηκε το 1985 στη Θεσσαλονίκη και από το 2006 λειτουργεί με έδρα τη Λάρισα ενώ παράλληλα συνεχίζει με πλήρεις υπηρεσίες και το γραφείο στη Θεσσαλονίκη. Εξειδικεύεται στην ανάπτυξη επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών με εξειδίκευση μεταξύ άλλων και στον τουρισμό και σημαντικές συνεργασίες όπως με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού Έρευνας και Πολιτικής. Στο πλαίσιο μεταπτυχιακής διατριβής στο πρόγραμμα Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού εκπονήθηκε και η μελέτη για την ανάπτυξη του Περιπατητικού Τουρισμού στη Θεσσαλία, όπου αναφέρονται και οι απαιτούμενες ενέργειες για προσέλκυση τουριστών από τη Γερμανία.

Η μελέτη είναι διαθέσιμη στο σύνδεσμο https://ir.lib.uth.gr/xmlui/bitstream/handle/11615/47870/16974.pdf?sequence=1

Το  work shop  ολοκληρώθηκε με συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων και ανταλλαγή χρήσιμων απόψεων.

Σύντομα θα ανακοινωθεί από την Alpha Marketing το πλαίσιο συνεργασίας με τις τουριστικές επιχειρήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας σε πρώτη φάση, που θα περιλαμβάνει το σύνολο των δράσεων και ενεργειών που θα μπορούν να συμμετέχουν με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών από τη Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία.