Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις στον τουρισμό είναι ΣΗΜΕΡΑ

Άρθρα

Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις στον τουρισμό είναι ΣΗΜΕΡΑ

Γράφονται, ακούγονται και συζητιούνται πολλά για την επόμενη μέρα στον τουρισμό, με τόση προσπάθεια και τόσο πάθος να αποκρυπτογραφηθεί το μέλλον, που συχνά «χάνονται» τα καθημερινά μηνύματα, που είναι ακριβώς αυτά που θα καθορίσουν το αυριανό τοπίο.

Τα μηνύματα αυτά εκπέμπονται από τους αποκλεισμένους πολίτες κάθε χώρας που, περιμένουν πως και πώς να μπορέσουν να ταξιδέψουν και πάλι και να απολαύσουν διακοπές χωρίς περιορισμούς και φόβους.
Αυτοί θα καθορίσουν το σήμερα και το αύριο, με τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις τους. Η ανάγκη για ταξίδι και διακοπές υπάρχει βαθιά ριζωμένη μέσα τους από τη συνήθεια που έχει παγιωθεί τόσα χρόνια και έχει χτυπήσει κόκκινο από τη στέρηση της ελεύθερης μετακίνησης τους.

Πως αντιμετωπίζει ο κλάδος τα δεδομένα αυτά;

Κάποιοι κλείνουν τα αυτά τους και προσδοκούν να επανέλθουν από μόνα τους τα πράγματα όπως ήταν, ή είναι έτοιμοι να δεχτούν στωικά την όποια νέα πραγματικότητα και να συρθούν πίσω της.
Κάποιοι άλλοι αντιλαμβάνονται τις επερχόμενες αλλαγές και καραδοκούν να αρπάξουν την ευκαιρία, να ανέβουν στο τρένο που θα οδηγήσει στην επανάκαμψη και τη νέα ομαλότητα, μια ομαλότητα που για τη διαμόρφωση της θα έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Είναι στο χέρι καθενός επιχειρηματία να επιλέξει ποια στάση θα κρατήσει.
Εάν επιλέξει να πρωταγωνιστήσει, οι ενέργειες που θα υλοποιήσει έχουν συγκεκριμένους στόχους που συνοψίζονται στην απλή έννοια της ικανοποίησης του πελάτη – επισκέπτη.

Παρατηρώντας τα τεκταινόμενα παγκοσμίως, ως κυρίαρχες τάσεις που διαμορφώνονται στους καταναλωτές μπορούν να επισημανθούν οι παρακάτω:

Περισσότερη παρουσία και εμπλοκή στον ψηφιακό κόσμο

Η πανδημία περιόρισε τις δραστηριότητες με συνέπεια να περνά κανείς πολύ μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα μπροστά στην οθόνη προσαρμόζοντας τις συνήθειες του, όπως το να συζητά, να διασκεδάζει, να αναζητά και τέλος να αγοράζει. Αυτό οφείλει να λειτουργήσει ως «ανάγνωσμα» από τις επιχειρήσεις ώστε αυτές να διαμορφώσουν ένα τέτοιο ψηφιακό περιβάλλον, το οποίο να ανταποκρίνεται στο νέο τρόπο ζωής.

Μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια

Η ασφάλεια στο ταξίδι έχει ενισχυθεί, πέρα από τη διάσταση της απουσίας τρομοκρατικών και άλλων εγκληματικών ενεργειών που απειλούν τη σωματική ακεραιότητα, με τη διάσταση της υγειονομικής ασφάλειας, τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και σε επίπεδο αντιμετώπισης της κατάστασης στην περίπτωση που «κάτι συμβεί».

Αναζήτηση πραγματικών ευκαιριών

Μια άλλη καθοριστική επίπτωση της πανδημίας είναι η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος σχεδόν σε όλους. Αυτό έχει σα συνέπεια να αναζητούνται με μεγαλύτερη ένταση οι πραγματικές ευκαιρίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και επιθυμίες των υποψηφίων επισκεπτών ενός τόπου, αναλύοντας σε μεγαλύτερο βάθος τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τη σχέση της ποιότητας τους με το κόστος που απαιτείται.
Στο ταξίδι της ικανοποίησης του πελάτη υπεισέρχονται και άλλες παράμετροι όπως η μοναδικότητα και πληρότητα του τουριστικού προϊόντος, η αυθεντικότητα της εμπειρίας και ο σεβασμός στη βιώσιμη και αειφόρα παραγωγή των υπηρεσιών.

Όσο περισσότερο αντιλαμβάνεται κάποια επιχείρηση τις τάσεις αυτές και τις λαμβάνει υπόψη της, στο σχεδιασμό της επόμενης ημέρας, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να σταθεί όρθια και να βρίσκεται στο προσκήνιο ΤΩΡΑ που ξεκινά το αύριο.
Αυτό που πρέπει να υπάρχει στο επίκεντρο του όποιου σχεδιασμού, είναι η επιδίωξη, η φροντίδα του επισκέπτη να τον οδηγεί στο να νιώσει ικανοποιημένος και μοναδικός.